Saturday 22 January 2011

Ενδιαφέρουσα μελέτη για την "μουσική" συμπεριφορά και τις μουσικές "εμπειρίες" των νέων...

Μια χρήσιμη μελέτη για την συμπεριφορά και τον τρόπο που βιώνουν την μουσική οι νέοι (14-24 χρονών) φέρνει στην επιφάνεια ενδιαφέροντα συμπεράσματα για το μέλλον της μουσικής "κατανάλωσης". Συνοπτικά κάποια συμπεράσματα των ερευνών που έγιναν το 2008 και το 2009:


α. Από ότι φαίνεται η μουσική κάθε άλλο παρά έχει χάσει την αξία της ανάμεσα στους νέους αφού το θεωρούν ως ένα ζωτικό κομμάτι της καθημερινότητάς τους. Θεωρείτε η πιο δημοφιλείς πηγή ψυχαγωγίας, παρόλα αυτά υπάρχει ένα σημαντικό "value gap" ιδίως σε σχέση με άλλες μορφές ψυχαγωγίας. Η μέση ψηφιακή συλλογή μουσικής έχει αυξηθεί κατά 8.000 κομμάτια και οι νέοι έχουν πάντα στην τσέπη τους περί τα 1.800 κομμάτια, κυρίως μέσω mp3.

β. 61% θα συνεχίσουν να μοιράζουν (share) μουσική μέσω p2p δικτύων παρόλο που είναι παράνομο γιατί είναι δωρεάν και θεωρούν ότι δεν θα τους "πιάσουν".

γ. Το συναίσθημα να τους ανήκει η μουσική είναι ακόμα δυνατό. Εξακολουθούν να αξιολογούν το φυσικό CD ή βινύλιο πιο ψηλά από ότι το Mp3. Η έρευνα του 2008 έδειξε πως οι νέοι ενδιαφέρονται πολύ για νέες υπηρεσίες μουσικής και ότι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για κάτι αξιόλογο. Μάλιστα το 85% αυτών που κατεβάζουν μουσική από p2p θα ενδιαφέρονταν να πληρώσουν για μια all-you-can-eat mp3 download subscription υπηρεσία. Από αυτούς, το 57% δήλωσε πως θα σταματούσε την χρήση παράνομων p2p δικτύων και το 77% πως θα συνέχιζαν να αγοράζουν CD παρόλο που θα υπήρχε αυτή η νέα υπηρεσία . Τέλος, οι streaming υπηρεσίες αξιολογούνται θετικά αλλά όχι ως αντικατάσταση την ιδιοκτησίας κάποιας μουσικής συλλογής. Το 78% των ερωτηθέντων δήλωσε πως δεν θα πλήρωνε για μια streaming υπηρεσία.

δ. Το ποσοστό του filesharing έχει μείνει ίδιο από το 2008, 61%. Ο κύριος λόγος είναι το κόστος, είναι δωρεάν. Άλλοι σημαντικοί λόγοι είναι η εύρεση μουσικής που δεν είναι πολύ εμπορική και ο πειραματισμός πριν την αγορά κάποιου δίσκου (try-before-they-buy).

ε. Οι νέοι φαίνεται πως έχουν επίγνωση του τι είναι το copyright αλλά επιλέγουν να το αγνοήσουν.

Η έρευνα θα επαναληφθεί την άνοιξη του 2011, όπου θα γίνουν προσπάθειες να διαχωριστούν και οι συμπεριφορές των ακροατών σε σχέση με τις μουσικές τους προτιμήσεις (pop, hip-hop, rock κ.α.)

Τα links με τα reports από τις έρευνες μπορείτε να τα βρείτε:


Music Experience and Behavior in Young People, Survey results 2008

Music Experience and Behavior in Young People, Survey results 2009

Presentation of the 2008 and 2009 results

πηγή: http://musicbusinessresearch.wordpress.com/

No comments:

Post a Comment