Μια χρήσιμη μελέτη για την συμπεριφορά και τον τρόπο που βιώνουν την μουσική οι νέοι (14-24 χρονών) φέρνει στην επιφάνεια ενδιαφέροντα συμπεράσματα για το μέλλον της μουσικής "κατανάλωσης". Συνοπτικά κάποια συμπεράσματα των ερευνών που έγιναν το 2008 και το 2009:
α. Από ότι φαίνεται η μουσική κάθε άλλο παρά έχει χάσει την αξία της ανάμεσα στους νέους αφού το θεωρούν ως ένα ζωτικό κομμάτι της καθημερινότητάς τους. Θεωρείτε η πιο δημοφιλείς πηγή ψυχαγωγίας, παρόλα αυτά υπάρχει ένα σημαντικό "value gap" ιδίως σε σχέση με άλλες μορφές ψυχαγωγίας. Η μέση ψηφιακή συλλογή μουσικής έχει αυξηθεί κατά 8.000 κομμάτια και οι νέοι έχουν πάντα στην τσέπη τους περί τα 1.800 κομμάτια, κυρίως μέσω mp3.
β. 61% θα συνεχίσουν να μοιράζουν (share) μουσική μέσω p2p δικτύων παρόλο που είναι παράνομο γιατί είναι δωρεάν και θεωρούν ότι δεν θα τους "πιάσουν".
γ. Το συναίσθημα να τους ανήκει η μουσική είναι ακόμα δυνατό. Εξακολουθούν να αξιολογούν το φυσικό CD ή βινύλιο πιο ψηλά από ότι το Mp3. Η έρευνα του 2008 έδειξε πως οι νέοι ενδιαφέρονται πολύ για νέες υπηρεσίες μουσικής και ότι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για κάτι αξιόλογο. Μάλιστα το 85% αυτών που κατεβάζουν μουσική από p2p θα ενδιαφέρονταν να πληρώσουν για μια all-you-can-eat mp3 download subscription υπηρεσία. Από αυτούς, το 57% δήλωσε πως θα σταματούσε την χρήση παράνομων p2p δικτύων και το 77% πως θα συνέχιζαν να αγοράζουν CD παρόλο που θα υπήρχε αυτή η νέα υπηρεσία . Τέλος, οι streaming υπηρεσίες αξιολογούνται θετικά αλλά όχι ως αντικατάσταση την ιδιοκτησίας κάποιας μουσικής συλλογής. Το 78% των ερωτηθέντων δήλωσε πως δεν θα πλήρωνε για μια streaming υπηρεσία.
δ. Το ποσοστό του filesharing έχει μείνει ίδιο από το 2008, 61%. Ο κύριος λόγος είναι το κόστος, είναι δωρεάν. Άλλοι σημαντικοί λόγοι είναι η εύρεση μουσικής που δεν είναι πολύ εμπορική και ο πειραματισμός πριν την αγορά κάποιου δίσκου (try-before-they-buy).
ε. Οι νέοι φαίνεται πως έχουν επίγνωση του τι είναι το copyright αλλά επιλέγουν να το αγνοήσουν.
Η έρευνα θα επαναληφθεί την άνοιξη του 2011, όπου θα γίνουν προσπάθειες να διαχωριστούν και οι συμπεριφορές των ακροατών σε σχέση με τις μουσικές τους προτιμήσεις (pop, hip-hop, rock κ.α.)
Τα links με τα reports από τις έρευνες μπορείτε να τα βρείτε:
Music Experience and Behavior in Young People, Survey results 2008
Music Experience and Behavior in Young People, Survey results 2009
Presentation of the 2008 and 2009 results
πηγή: http://musicbusinessresearch.wordpress.com/
α. Από ότι φαίνεται η μουσική κάθε άλλο παρά έχει χάσει την αξία της ανάμεσα στους νέους αφού το θεωρούν ως ένα ζωτικό κομμάτι της καθημερινότητάς τους. Θεωρείτε η πιο δημοφιλείς πηγή ψυχαγωγίας, παρόλα αυτά υπάρχει ένα σημαντικό "value gap" ιδίως σε σχέση με άλλες μορφές ψυχαγωγίας. Η μέση ψηφιακή συλλογή μουσικής έχει αυξηθεί κατά 8.000 κομμάτια και οι νέοι έχουν πάντα στην τσέπη τους περί τα 1.800 κομμάτια, κυρίως μέσω mp3.
β. 61% θα συνεχίσουν να μοιράζουν (share) μουσική μέσω p2p δικτύων παρόλο που είναι παράνομο γιατί είναι δωρεάν και θεωρούν ότι δεν θα τους "πιάσουν".
γ. Το συναίσθημα να τους ανήκει η μουσική είναι ακόμα δυνατό. Εξακολουθούν να αξιολογούν το φυσικό CD ή βινύλιο πιο ψηλά από ότι το Mp3. Η έρευνα του 2008 έδειξε πως οι νέοι ενδιαφέρονται πολύ για νέες υπηρεσίες μουσικής και ότι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για κάτι αξιόλογο. Μάλιστα το 85% αυτών που κατεβάζουν μουσική από p2p θα ενδιαφέρονταν να πληρώσουν για μια all-you-can-eat mp3 download subscription υπηρεσία. Από αυτούς, το 57% δήλωσε πως θα σταματούσε την χρήση παράνομων p2p δικτύων και το 77% πως θα συνέχιζαν να αγοράζουν CD παρόλο που θα υπήρχε αυτή η νέα υπηρεσία . Τέλος, οι streaming υπηρεσίες αξιολογούνται θετικά αλλά όχι ως αντικατάσταση την ιδιοκτησίας κάποιας μουσικής συλλογής. Το 78% των ερωτηθέντων δήλωσε πως δεν θα πλήρωνε για μια streaming υπηρεσία.
δ. Το ποσοστό του filesharing έχει μείνει ίδιο από το 2008, 61%. Ο κύριος λόγος είναι το κόστος, είναι δωρεάν. Άλλοι σημαντικοί λόγοι είναι η εύρεση μουσικής που δεν είναι πολύ εμπορική και ο πειραματισμός πριν την αγορά κάποιου δίσκου (try-before-they-buy).
ε. Οι νέοι φαίνεται πως έχουν επίγνωση του τι είναι το copyright αλλά επιλέγουν να το αγνοήσουν.
Η έρευνα θα επαναληφθεί την άνοιξη του 2011, όπου θα γίνουν προσπάθειες να διαχωριστούν και οι συμπεριφορές των ακροατών σε σχέση με τις μουσικές τους προτιμήσεις (pop, hip-hop, rock κ.α.)
Τα links με τα reports από τις έρευνες μπορείτε να τα βρείτε:
Music Experience and Behavior in Young People, Survey results 2008
Music Experience and Behavior in Young People, Survey results 2009
Presentation of the 2008 and 2009 results
πηγή: http://musicbusinessresearch.wordpress.com/
No comments:
Post a Comment